نظامیان فرانسوی درافغانستان از نظر روحی و روانی بررسی می شوند
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز جمعه ایرنا ، این در حالی است كه سلامت روانی نیروهای غربی خارج از مرزها نیز همچنان مورد تردید كارشناسان و متخصصان امر است.

فرانسه درشرایطی قصد اعزام تعدادی روانكاو به میان نیروهای خود در خارج از مرزهای این كشور را دارد كه یك نظامی آمریكایی اخیرا دراقدامی جنون امیز به سوی افراد عادی درافغانستان شلیك كرده و شماری از آنان را قتل و عام كرد.

این اقدام نظامی آمریكایی ، فشارهای افكار عمومی و مسوولان افغان از جمله ' حامد كرزی ' رییس جمهور به نیروهای ائتلافی - آمریكایی دراین كشور را در پی داشت تا جایی كه كرزی از نیروهای اشغالگر خواست تا در زمینه خروج از كشور تسریع كنند.

این درحالی است كه بر اساس تقویم آمریكایی مقرر شده كه نیروهای اشغالگر تا اواخر سال 2014 میلادی خاك افغانستان را ترك كرده و امنیت محل را به نیروهای افغان واگذار كنند.

منابع خبری فرانسوی اعلام كردند كه قرار است شماری از روانكاوان ارتش فرانسه ظرف روزهای آتی در صحنه های عملیاتی خارج از كشور به ویژه در خاك افغانستان حاضر شده و تاثیرات روحی ویژه این عملیات در افغانستان روی نظامیان را بررسی كنند.

قراراست ریاست این ماموریت را دكتر ' یان اندروتان ' ، / yann andruetan/ روانكاو متخصص شاغل در بیمارستان تحقیقی قوای مسلح فرانسه (HIA) در ' سنت آن ' واقع در شهر بندری تولون عهده دار شود.

در همین حال بررسی های میدانی اخیر نیز نشان می دهند كه آثار عملیاتی و مشاهده زخمی ها و یا كشته شدگان علاوه بر فرد، بر محیط نیز اثراتی به همراه دارد كه هدف عمده مطالعه آنان جلوگیری از بروز خطرات دیگری از سوی نظامیان برای خود و دیگران است.

به نوشته منابع فرانسوی ، هفته گذشته نیز ارتش آمریكا نتایج مطالعاتی را در مجله ' اینجری اند پریونشن ' ، / Injury and prevention/ منتشر كرد كه براساس آن میزان خودكشی در میان نظامیان آمریكایی در فاصله زمانی 2004 تا 2008 میلادی 80 درصد رشد داشته است. نیمی از این افراد كسانی بوده اند كه از عراق بازگشته اند.

دیگر مجلات تخصصی غربی نیز از افزایش استرس و اضطراب مفرط و علائمی از این دست سخن می گویند كه میزان افزایش آن برای نظامیان بازگشته از عراق 16 درصد و از افغانستان 11 درصد بوده است.

هم اكنون تعداد سه هزار و 600 نظامی فرانسوی در خاك افغانستان حضور دارند.

تاكنون دهها تن از نظامیان فرانسوی از سال 2001 میلادی زمان اعزام نیروهای ائتلافی به افغانستان در درگیریهای مختلفی جان باخته اند.

ساركوزی و كرزی در جریان دیدار اخیر خود درالیزه در پی افزایش شمار حملات علیه نیروهای فرانسوی در خاك افغانستان كه حدود 10 كشته به فاصله اندكی برجای گذاشت، تصمیم گرفتند كه نیروهای فرانسوی خارج از چارچوب تقویم آمریكایی خاك افغانستان را ترك كنند.

اروپام **1495**1423





:: برچسب‌ها: فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: